Med mobil i hand:)

söndag 19 januari 2014

Dansar i neon

Neon är fint i mörker. JAg har länge tänkt mig ut på neonjakt men det har inte blivit av. Så igår tog jag tag i det. Det visade sig att det var fel beslut för när jag knöt skorna och reste mig upp fick jag ont i ryggen. Ett vanligt problem som jag får lite då och då. Det är som tur är inte värre än att jag kan jobba, tror jag i alla fall. Sen var det vädert som var otrevligt i går.

Men vvad bryr jag mig om det, ganska mycket ändå för det blev tok kallt så jag fotade lite snabbt och sen in i bilen på mer jakt. Mölndal hade två fina skyltar riktigt gamla skyltar men de hade ett fel, de lyste inte. Så det blev att fara mot ett säkert ställe, Järntorget. Skulle även fota Eriksbergs varvet från röda sten tänkte jag så det var ju på vägen. Mitt neonäventyr gick riktigt bra och jag ska nu visa bilderna för er:)

Gammal porrbiograf som sadlade om till finbio.

Förvisso ingen neon men fint ändå:)

Stanna eller gå, det är du som bestämmer:)

Vacker neonskylt, fint upplyst rör oxåö

Järnhandel för män;)


Lite synd att den blev lite skakig, nöjd annars med bilden.

Gammal neon slocknar ibland.

Ögonblicksbild som jag önskar att jag tagit i horisontellt läge

Minimal redigering i Photoshop, motivet ville se ut så här:)

Det var tokkallt att fota här.

Röda sten, konstnärscentrum.

Röda sten vid bro

För en neonjägare ska denna inte missas.

Snyggt även på hörnan av blomaffären.

Klassiskt skivhak

Där står hon och väntar och väntar..

Ny neon men fint ändå.

Undra hur länge Stig Nils kan hålla på, länge hoppas jag!

HagaBion

Halva slocknat

Detta hus tog jag med för att det var så upplyst:)

Fotade in i Mini butiken, jag ska gå in och fota en annan dag.

Cool mini

I denna klassiska frisörsalongen kunde vi män läsa de intressanta artiklarna i Aktuell Rapport i väntan på klipp:)

2 kommentarer: